reklama

Euroval, SaS a ja

Dlho som rozmýšľal, akým článkom zareagujem na aktuálny vývoj udalostí a na to, ako vysvetliť môj osobný postoj v téme Eurovalu spájaného s vyslovením dôvery vláde. Možno by stačilo vysvetliť, že ako poslanec NR SR som konal v zmysle sľubu vernosti, ktorý som dal Slovenskej republike, no nemohol som sa ubrániť pocitu, že musím povedať viac.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (144)

Pred nejakým časom som si prechádzal staré maily a našiel som medzi nimi jeden veľmi zaujímavý. Bol to email, ktorý som poslal Richardovi Sulíkovi 13. decembra 2008, v čase kedy strana SaS ešte len vznikala a Richarda som osobne veľmi nepoznal. Pre niekoho môže byť úsmevný, bol však myslený vážne a oveľa hlbšie vypovedá o tom, ako strana SaS vznikala, prečo som do nej vstúpil, a prečo som hlasoval o vynútenej zmene pravidiel v Eurovale tak, ako som hlasoval. Pred takmer tromi rokmi som mu napísal toto:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dobry den p. Sulik,
...

Konecne sa veci zacali hybat! Mozno som naivny, ale verim, ze toto bude
konecne platforma, ktora bude fungovat naozaj v prospech ludi a nebudeme sa
uchylovat k rieseniu absurdnych problemov tak typickych pre najma sucasne
obdobie.
Pevne verim, ze nedopadneme ako ostatne politicke strany zmietane stratou
idealov na oltari osobnych prospechov a vazne chcem verit, ze urobime vsetko
preto, aby sa idealy, pod ktorymi sa teraz zoskupuju novodobi rytieri,
nezmenili na iba dalsiu kopku zapachajucej hmoty neidentifikovatelneho
povodu. Verim, ze prichadza doba, kde slovo chlapa opat bude dolezitejsie
ako zmluva a kedy ludia s rovnou chrbticou nebudu opluvani tymi, ktori si
ani nepamataju, ze by nejaku chrbticu niekedy mali.

Ja viem, ze to znie pateticky, ale ja to citim tak, ze mame jedinecnu
moznost presvedcit obycajnych ludi, ze je mozne robit aj politiku v prospech
ludi, a ze ak si ludia zvolia SAS, nikdy to nebudu musiet olutovat. Dovera
ludi, ktorych ste pod zastitou zmeny veci k lepsiemu dali dohromady, sa
nikdy nesmie zradit, posliapat, znehodnotit. V den, ked bude hrozit, ze sa
pod vlajkou SAS nebudem moct pozriet na seba do zrkadla, v ten den budem
vediet, ze pre mna na Slovensku definitivne zomrela nadej na zivot v
krajine, v ktorej sa oplati bojovat za dobru vec. Prosim, nesklamte a
nedovolte sklamat nadeje novodobych rytierov, ktori citia, ze konecne po
velmi dlhej noci zacalo svitat.
V mene vsetkych, ktori sa podujali na nelahky boj, dakujem a zelam nam
vsetkym vela sil.
...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kamil


Tento email, ktorý som napísal a poslal v roku 2008 - dávno pred tým, než som sa stal poslancom, najlepšie vystihuje to, čo si myslím dodnes. Ak by som sa mal vrátiť do minulosti, nenapísal by som ho inak. Otázka násilnej zmeny pravidiel Eurovalu nebola otázkou o siedmich miliardách eur. Bola to otázka o princípoch, česti, vlastenectve, boji proti neprávosti a diktatúre konzumu.

Bez ohľadu na posmešky skeptikov, pragmatikov a pesimistov si budem aj naďalej stáť za svojím a vždy sa budem snažiť konať tak, aby som tento email vedel prečítať od začiatku do konca s čistým svedomím. Obhajoba zásad a princípov neraz stojí veľmi veľa energie, preto ďakujem všetkým, ktorí ma na mojej ceste podporovali a podporujú.

Kamil Krnáč

Kamil Krnáč

Bloger 
  • Počet článkov:  89
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSpoločnosť

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu